Τετάρτη 24 Απριλίου 2013

Οι μαθητές πάνε δάσος Τσαριτσάνης, γνωρίζουν βότανα και μαθαίνουν ιστορία.

Του Κλεάνθη Κηπουρού.

Την Πέμπτη 18 Απριλίου 2013 δύο τμήματα της Β' Τάξης (Β3 και Β4) του 10ου Γυμνασίου Λάρισας αποτελούμενα από 44 μαθητές και συνοδευόμενα από τους καθηγητές τους, με εκπαιδευτικό σκοπό, να γνωρίσουν και να μάθουν για τα αρωματικά φυτά και βότανα επισκέφτηκαν την Τσαριτσάνη.

Στην πλατεία του χωριού περίμενε τα παιδιά μια ομάδα από τους «Φίλους του βουνού και του δάσους Τσαριτσάνης» για να τους ξεναγήσει.
Το μέλος της ομάδας των «Φίλων του βουνού και του δάσους Τσαριτσάνης», ο Θάνος Βαθράκης ενημέρωσε στην πλατεία του χωριού τα παιδιά, μπροστά στο μνημείο των πεσόντων, για την ιστορία της Τσαριτσάνης και για τους εκτελεσθέντες χωριανούς το 1943 από τους Ιταλούς και Γερμανούς κατακτητές.

Μετά πήγαμε και είδαμε τον Πύργο του Μάμτζιου, επισκεφτήκαμε την Οικονόμειο Σχολή και μας ενημέρωσε ο Γυμνασιάρχης του Γυμνασίου Τσαριτσάνης, για τη ζωή και το έργο του Οικονόμου εξ Οικονόμου. Πήγαμε στο Λαογραφικό μουσείο και μετά στο κτήμα του Θ. Βαθράκη που μας έδειξε ντόπιες ποικιλίες και πως φυτεύουν και σκαλίζουν τα φυτά.

Μπήκαμε στο λεωφορείο και πήγαμε στην Αγία Παρασκευή. Από εκεί ξεκίνησε η πεζοπορία με προορισμό τη Σμίξη, για να δούμε αρωματικά φυτά και βότανα. Η διαδρομή ήταν πανέμορφη «μαγευτική», είδαμε σπάνιους κάκτους, βότανα, τον κράταιγο, την αχιλλέα, τη μουντζουνιά ή λαδανιά, τη ρίγανη, την άγρια μέντα, το βαλσαμόχορτο ή σπαθόχορτο κ.α. Όταν φτάσαμε στη Σμίξη κάναμε μια στάση για ξεκούραση και μετά πήραμε το δρόμο της επιστροφής από άλλο μονοπάτι.

Η εμπειρία αυτή καθώς και οι εντυπώσεις όλων μας ήταν οι καλύτερες και πολλά παιδιά δεν έκρυψαν τον θαυμασμό τους και την επιθυμία τους να ξανακάνουν αυτή την εκδρομή.

Ανώνυμος είπε...

Η όλη εμπειρία ήταν μοναδική. Ιδιαίτερα ευχαριστούμε τον κ. Βαθράκη Αθ., τον κ. Κηπουρό Σπ., αλλά και τα υπόλοιπα μέλη των "φίλων του βουνού και του δάσους" για την θερμή υποδοχή που μας έκαναν. Οι εντυπώσεις και οι περιγραφές που μεταφέραμε στο σχολείο μας την άλλη μέρα, ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο, τόσο που οι συνάδελφοι ζήτησαν να οργανώσουμε και μια εκδρομή για εκπαιδευτικούς. Πιστεύω κάποια στιγμή να την υλοποιήσουμε. Ευχαριστούμε και πάλι.