Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Επέκταση Μονοπατιού Νο 8 - Κατάκτηση της κορυφής "Τσιούκα" ή "Μενεξές"

Δράση! Τώρα!
Στις 27-1-2013 οι φίλοι του βουνού και του δάσους Τσαριτσάνης πραγματοποίησαν πεζοπορία και παραπέρα διάνοιξη του μονοπατιού "8" μέχρι την κορυφή "Τσιούκα".
Η ομάδα ξεκίνησε στις 08:45 από το γήπεδο με αυτοκίνητα και έφθασε μέχρι τη διασταύρωση για Βαλέτσικο. Από εκεί άρχισε η πεζοπορία μέσα από ένα παλιό μονοπάτι που σε αρκετά σημεία είχε κλείσει από πουρναριές που ήταν πυκνές και αρκετά ψηλές.
Απολαμβάνοντας τη φύση ξεκινήσαμε τη διάνοιξη και σηματοδότηση του μονοπατιού. Το μονοπάτι "8" θα συνδέσει την ακρόπολη "Όρθη" ή "Κορσέα" με τον "Μενεξέ" και χαρακτηρίζεται ως μονοπάτι της Ελευθερίας. Καθοριστικό ρόλο στη διάνοιξη έπαιξε ο ιχνηλάτης Γκουγκουλούλης Βαγγέλης που γνώριζε το παλιό μονοπάτι και μας οδηγούσε.
Λίγο πριν την κορυφή συναντήσαμε μια περιοχή που λέγεται "βυθός". Σε περίπου 2 ώρες φτάσαμε στην κορυφή. Εκεί είδαμε από κοντά τα φυλάκια των συνόρων που είχε η Ελλάδα μέχρι το 1912. Η θέα ήταν φανταστική. Από εκεί πάνω φαίνονταν η Τσαριτσάνη, η Ελασσόνα και αμυδρά η Λάρισα (λόγω ομίχλης). Εκείνο που μας εντυπωσίασε ήταν ότι πίσω από την κορυφή το βουνό είναι σε αρκετά σημεία επίπεδο κάτι που δεν φαίνεται όταν κοιτάζουμε την "Τσιούκα" από την Τσαριτσάνη.
Ξεκουραστήκαμε και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής.

Μανουλιάς Θανάσης
________________________________________________________________________________

Φωτογραφικό υλικό από την εξόρμηση από τους :

1. Αγαθή Π. - Φανή Π. & Κατερίνα Μ.