Σάββατο 23 Ιουλίου 2011

23/07/2011 - Πεζοπορία στον Όλυμπο - Μύτικας, Σκολιό

Οι φίλοι του βουνού, του δάσους Τσαριτσάνης συναντήθηκαν για άλλο ένα Σάββατο (23/07/2011) με διαφορετικό προορισμό όμως αυτή τη φορά…
Ο στόχος που θέλαμε να κατακτήσουμε ήταν το ψηλότερο βουνό της χώρας μας, η κατοικία των Δώδεκα Θεών της αρχαιότητας, ο Όλυμπος.
Ένας ορεινός όγκος, τον οποίο οι περισσότεροι από εμάς σίγουρα θα έχουμε παρατηρήσει από μακριά και τον οποίο αξίζει να επισκεφτούμε και από κοντά! Ξεκινώντας με πολύ καλή διάθεση από την Ελασσόνα γύρω στις 6:30 π.μ. φτάσαμε μέχρι τα Καλύβια οδικώς, όπου και επιβιβαστήκαμε σε αγροτικά αυτοκίνητα (λόγω του δύσβατου δρόμου) τα οποία και μας μετέφεραν στο καταφύγιο «Χρηστάκης», το σημείο εκκίνησης της ανάβασής μας στον Όλυμπο. Η διαφορά της θερμοκρασίας έγινε αμέσως αισθητή. Πήραμε το μονοπάτι που ξεκινούσε από το καταφύγιο ανηφορίζοντας προς τη Σκάλα. Μετά από 2 ώρες περίπου (με στάσεις) φτάσαμε στην κορυφή Σκάλα και είδαμε ακριβώς απέναντί μας να ορθώνεται ο Μύτικας, η ψηλότερη κορυφή του Ολύμπου (2.918μ.). Εκεί η ομάδα μας χωρίστηκε στα δύο, με τους πιο τολμηρούς να ακολουθούν το απότομο και βραχώδες μονοπάτι που οδηγούσε στον Μύτικα και τους υπόλοιπους να κατευθύνονται στην κορυφή Σκολιό (2.912μ.). Η θέα και από τα δύο σημεία ήταν συγκλονιστική! Περιστρέφοντας το βλέμμα, μπορούσε κανείς να δει από το Λιτόχωρο και τις ακτές της Πιερίας μέχρι την οροσειρά της Πίνδου και τις καμινάδες από τα εργοστάσια της ΔΕΗ στην Κοζάνη! Εκτός από το τοπίο μείναμε έκπληκτοι και με το πόσοι άνθρωποι ξένων και μακρινών χωρών αποφασίζουν να επισκεφτούν τον Όλυμπο και τις ομορφιές του.
Κατηφορίζοντας από τις κορυφές συναντηθήκαμε και ακολουθήσαμε το μονοπάτι Ο2 που θα μας οδηγούσε πίσω στο καταφύγιο, όπου και φτάσαμε γύρω στις 14:00. Από εκεί, μετά από μια στάση μισής ώρας για ξεκούραση και φαγητό, πήραμε το δρόμο της επιστροφής για την Ελασσόνα, όπου και φτάσαμε στις 16:00 περίπου με τις καλύτερες των εντυπώσεων. Λαμβάνοντας υπόψη την έντονη μεταβλητότητα των καιρικών φαινομένων στο βουνό των Θεών, σταθήκαμε τυχεροί καθώς ο καιρός σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής ήταν σχετικά αίθριος με ορισμένες μόνο κατά τόπους νεφώσεις και ένα μέτριας έντασης ψυχρό αεράκι.
Αξίζει επίσης να αναφέρουμε πως στη διάρκεια της πεζοπορίας μας είδαμε κοπάδια από αγριοκάτσικα να βόσκουν στις άγονες πλαγιές του Ολύμπου, όπως και άγρια άλογα.
Κλείνοντας, θα θέλαμε εκ μέρους όλων να ευχαριστήσουμε θερμά τον κ. Κασιάρα Δημήτρη και τον κ. Βάλλα Απόστολο για την καθοδήγηση και τη βοήθειά τους στα μονοπάτια, όπως και για την ενημέρωση που μας προσέφεραν γύρω από τον Όλυμπο.
Ελπίζουμε πως το ραντεβού μας για το εντυπωσιακό αυτό βουνό θα ανανεωθεί σύντομα…

(Για προβολή των φωτογραφιών, αριστερό "κλικ" πάνω στη φωτογραφία)